طلاق

شرایط طلاق توافقی در سال 99 در کرج و تهران چیست؟

در اینجا ما به توضیح شرایط و قوانین جدید مرتبط با طلاق توافقی و شرایط طلاق توافقی در سال 99 در کرج و تهران و به طور کلی در کل ایران میپردازیم.

شرایط طلاق توافقی در سال 99 و از سال 1398 به بعد دستخوش تغییرات خاصی شده که با توجه به آن مراجعه به وکیل متخصص در زمینه خانواده پیشنهاد ما به شما عزیزان و انجام آن به صورتی میباشد که در ذیل ذکر خواهیم کرد:

 

در ابتدا خوب است که بدانیم توافق نامه طلاق توافقی الزام آور نیست به این معنی که تا زمانی که طلاق ثبت رسمی نشده است امکان پشیمانی از طلاق توافقی وجود دارد.

حتی اگر توافق مکتوبی در این خصوص نوشته باشند و حتی اگر رای دادگاه نیز صادر شده باشد.

در بسیاری از موارد از ما سوال می شود که اگر به دفتر شما مراجعه کنیم و در ادامه یکی از طرفین منصرف شود با توجه به اینکه متن توافقنامه به طلاق توافقی یا همان صورت جلسه را امضا کرده و وکالتنامه وکیل نیز امضا کرده است آیا امکان برگشت وجود دارد؟ جواب مثبت است.

  • شرایط طلاق توافقی در سال ۹۹ به همان رویه جدید مشاوره اجباری قبل از ثبت طلاق انجام می شود،
  • اما طلاق توافقی در سال ۹۹ به همان رویه جدید مشاوره اجباری قبل از ثبت طلاق انجام می شود به این صورت که در سایت سامانه تصمیم طلاق توافقی ثبت نام می شود و بعد به یکی از مراکز غربالگری مراجعه می کنند و نهایت زوجین در یک یا چند جلسه مشاوره در یکی از مراکز مشاوره شرکت می کنند.
  • از مزایای طلاق توافقی سرعت، تنش و درگیری کمتر است اما از مضرات طلاق توافقی عجله زوجین و پشیمانی بعد است؛ این پشیمانی از دو وجه ممکن است که باشد، یکی اینکه چرا در عصبانیت و سرعت تصمیم به طلاق گرفته شده است و دوم اینکه بعضاً از توافقات مالی انجام شده پشیمان می شوند که در صورت ثبت رسمی طلاق و گذشتن عده امکان برگشت نیست مگر اینکه دوباره عقد ازدواج جدیدی داشته باشند.
شرایط طلاق توافقی در سال 99
شرایط طلاق توافقی در سال 99
  • سوال می شود که در خارج از کشور طلاق توافقی چگونه است؟

در ابتدا باید به نکته مهم توجه کنیم که طلاق ایرانی با طلاق کشور خارجی متفاوت است،

بنابراین اگر زوجین در کشور محل اقامت طلاق خارجی گرفته باشند هنوز بر طبق قوانین کشور ما و ثبت احوال در زوجیت هم می باشند. برای طلاق توافقی در خارج از کشور بایستی زوجین به سفارت ایران مراجعه کرده و وکالت در طلاق (حق طلاق) برای شخصی در ایران تنظیم کنند با پست کردن آن به همراه مدارک، مراحل طلاق توافقی طی شود. هموطنان خارج از کشور می توانند وکالتنامه را همراه با عقدنامه و شناسنامه به یکی از دفاتر ما و به نام یکی از وکلای ما تنظیم کنند تا ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز رای طلاق توافقی و طلاق نامه تقدیم گردد.

  • طلاق توافقی در زمان عقد یا بعد از آن تفاوتی نمی کند و تنها تفاوت زمانی است که زوجه دوشیزه باشد که در آن صورت برای ارائه گواهی بکارت به پزشک قانونی معرفی خواهد شد.
  • زن بالای سن ۵۰سال به دلیل یائسگی نیاز به آزمایش عدم بارداری ندارد.
  • اگر زن یا شوهر برای طلاق به دیگری وکالت داده باشد که اصطلاحاً حق طلاق گفته می شود، پروسه طلاق همان طلاق توافقی است و تفاوتی نمی کند.
  • توجه بفرمایید که توافق برسر حضانت فرزند چنان که باید الزام آور نیست و با تغییر شرایط و مصلحت طفل حضانت به طرف مقابل درصورت درخواست بازمیگردد.
  • آیا بعد از طلاق زن می تواند درخواست مهریه کند؟ این سئوال بسیاری از عزیزان مراجعه کننده است
  1.  زن از دوشیزه باشد امکان رجوع نیست.
  2.  زن اگر یائسه باشد امکان رجوع نیست.
  3. در غیر موارد مذکور زوجه در عده طلاق توافقی این اجازه را خواهد داشت که به آنچه بذل کرده در طلاق خلع رجوع کند حال اگر مقدار بذل اندک باشد.
دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470