وکلای متخصص ما

بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در کرج سال 1402

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در کرج کیست؟ در چه موارد و مواردی به وکیل کمیسیون ماده 100 کرج نیاز داریم؟ برای دریافت پاسخ تمامی سوالات خود در مورد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری کرج با این مقاله همراه باشید.

همه کشورهای دنیا قوانین خاصی در صنعت ساختمان دارند و اگر کسی این قوانین را رعایت نکند جریمه می شود و طبق قانون با او برخورد می شود. کمیسیون ماده 100 شهرداری; در این بیانیه آمده است که تمامی مالکان و پروژه های ساختمانی باید قبل از ساخت و ساز از شهرداری “پروانه ساختمانی” دریافت کنند. شهرداری باید بررسی های لازم را برای صدور پروانه ساختمانی و در صورت لزوم جلوگیری از ساخت و ساز انجام دهد.

بر اساس این کمیسیون، هیچ مالک ساختمانی حق تخریب یا ساختن ساختمانی را در داخل یا اطراف محدوده شهر نخواهد داشت. در طول چند سال گذشته من این تجربه را داشتم که هیچ کاری برای انجام دادن نداشتم، قبل از شروع به حرکت وقت گذاشتم تا زمان را از دست بدهم، انجام کاری آسان نیست.

بهترین وکیل ماده 100 شهرداری در کرج  کیست؟

رسیدگی به دعاوی در امور مختلف شهرداری در محاکم عمومی، دادگاه اداری یا سایر کمیسیون ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین برای حل آنها و رسیدن به نتیجه مطلوب باید قوانین و مصوبات مربوطه را در این زمینه دانست و از دانش فنی و تجربه بالایی برخوردار بود. لذا به یک وکیل شهرداری در کرج یا وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در کرج با تجربه و دانش حقوقی بالا نیاز است و به تسریع در کار کمک خواهد کرد. همچنین باید در نظر داشت که انتخاب یک وکیل خوب تا حد زیادی به بودجه افراد بستگی دارد.

آقای مهران اهتمام وکیل دادگستری، دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، عضویت در کانون وکلای دادگستری استان البرز و یکی از موفق ترین وکلای کرج می باشد. وی با رسیدگی به بیش از 650 پرونده قضایی یکی از بهترین وکلای کرج می باشد. وی همچنین متخصص در دعاوی مربوط به شهرداری خصوصا کمیسیون ماده 100 شهرداری میباشند. وی با تجربه فراوان در زمینه وکالت یکی از بهترین وکیل در کرج از نظر اهالی کرج محسوب می شود. لطفا با شماره های بالا با ما تماس بگیرید.

مشاوره فنی به دیوان عدالت اداری

بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در کرج

سؤالاتی که با توجه به گستردگی قوانین مربوطه در این زمینه و تغییرات و الحاقات اخیر در قانون تشکیلاتی و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ممکن است در دیوان عدالت اداری مطرح شود، مستلزم آشنایی و تخصص در این زمینه، تسلط کافی بر رویه قضایی موجود است. روند. در این راستا گروه وکلای دیوان عدالت اداری آماده ارائه مشاوره تخصصی در صورت نیاز و تنها با پرداخت مبلغ 300000 تومان می باشد.

مشاوره رایگان از دیوان عدالت اداری

در بخش حقوقی دیوان عدالت اداری، گروه وکلای مجرب، تسهیلاتی را برای مشاوره تلفنی برای متقاضیان فراهم می کند. مشاوره حقوقی رایگان در زمینه پرونده های دادگاه اداری به مردم این امکان را می دهد که سوالات خود را در مورد پرونده های دیوان بپرسند. ساعات کاری این مجموعه همه روزه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح الی 21:30 می باشد.

وکیل کمیسیون ماده 100شهرداری کرج

همانطور که اشاره شد؛ افرادی که بدون مجوز شهرداری اقدام به ساخت و ساز یا تخریب ملک خود کنند جریمه خواهند شد. اگرچه محاسبه جریمه های اعمال شده توسط متخلفان آسان است. اما قیمت گذاری صحیح و محاسبه دقیق جریمه ها برای پروژه های ساختمانی بسیار بزرگ اهمیت ویژه ای دارد و می تواند هزینه ها را کاهش دهد. اینجاست که «وکیل کمیسیون ماده 100» وارد عمل می شود تا زیان های مالی را تا حد امکان کاهش دهد.

مطلب مرتبط: وکیل ملکی در کرج

صدور حکم تخریب برای ساختمانی که مجوز شهرداری برای آن وجود ندارد خسارت عمده ای به مالک وارد می کند. در این صورت وکیل ماده 100 شهرداری می تواند پرونده را تحویل گرفته و پیگیری لازم را انجام دهد. با استفاده صحیح از مراجع و بندها می تواند نظر کمیسیون ماده 100 را تغییر داده و از موکل خود دفاع کند. لازم به ذکر است در مواردی وکیل کمیسیون ماده 100 حتی می تواند از تخریب اموال موکل خود جلوگیری کند. با توجه به اینکه بخش های مختلف اقدامات کمیسیون ماده 100 بسیار پیچیده است، وکیل متخصص در این زمینه تأثیر بسزایی در حقوق مردم خواهد داشت.

اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

چند نماینده از نهادهای مختلف در کمیسیون ماده 100 گرد هم آمده اند تا درباره تخلفات ساختمانی تصمیم گیری کنند. این اعضا به شرح زیر است:

  • نماینده جامعه
  • نماینده استاندار
  • نمایندگان قوه قضائیه
  • نماینده شورای شهر

توجه: تمامی افراد ذکر شده؛ آنها حق رای دارند به استثنای نماینده شهرداری که باید در کمیسیون برای اظهار نظر حضور داشته باشد.

میزان جریمه در نظر گرفته شده برای متخلفان بستگی به سطح تخلف دارد. به این ترتیب برای مترهای پایین تر جریمه کمتری در نظر گرفته می شود و هر چه پروژه سنگین تر باشد، میزان جریمه بیشتر می شود و محاسبه پیچیده تری نیز لازم است. اگر مالکان در حوزه فنی تخلفی انجام دهند، تصمیم به تخریب ساختمان گرفته می شود. در این صورت خسارت بسیار بیشتر از جریمه است.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در کرج چه مهارتی دارد؟

وکیل متخصص کمیسیون ماده 100 باید دارای تخصص و مهارت باشد تا بتوانید به راحتی به او اعتماد کنید و کار را به او بسپارید. برای آشنایی با وکیل ماده 100 شورای شهر و آشنایی با جزییات مربوط به وی، برخی از مهارت ها و تخصص های کلیدی وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را ذکر می کنیم تا با آنها آشنا شوید. وکیل کمیسیون ماده 100 در مرحله اول باید دانش حقوقی داشته باشد و از کلیه مقررات مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری مطلع باشد.

بهتر است یک وکیل شاغل در این زمینه از تمام مشکلات جدید در این زمینه آگاه باشد و بتواند با اتفاق آرا جریان پرونده های مختلف را بهبود بخشد و شرایط موکل خود را طوری تطبیق دهد که او به اهداف خود برسد. بر اساس ماده 100، وکلای شهرداری باید بتوانند در جریان مشاوره حقوقی، اطلاعات حقوقی را به موکلان خود ارائه دهند و به تمام سوالات آنها با جزئیات کافی پاسخ دهند تا بتوانند راه حل مناسبی را پیدا کنند. البته باید مطمئن شوید که هر وکیلی می تواند در زمینه تخصص و دانش خود مشاوره بدهد.

وظایف وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در کرج چیست؟

وظایف وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در کرج چیست؟

وکیل ماده 100 کمیسیون شهرداری یکی از مهمترین وکلا در بخش حقوقی و شهرداری محسوب می شود. یکی از مهم ترین تفاوت های وکیل کمیسیون ماده 100 با سایر وکلا این است که این وکیل به گونه ای خارج از مجرای قضایی فعالیت می کند. لذا این دسته از وکلا خارج از دادگاه به موضوع و قوانین خارج از کشور عادی می پردازند. این موضوع می تواند کارایی و اهمیت وکیل ماده 100 شهرداری را افزایش دهد.

از اظهارات ارائه شده قطعاً می توان نتیجه گرفت که در رسیدگی به پرونده ها و دعاوی حقوقی به افرادی که با قانون آشنایی ندارند و یا ادعاهای غیرقابل درک منطقی را مطرح می کنند، نباید اعتماد کرد. همچنین توصیه می کنیم قبل از تماس با وکیل به نمونه درخواست اعتراض به مصوبه کمیسیون شهرداری ماده 100 نگاهی بیندازید تا بدانید برای ارائه درخواست به چه مدارکی نیاز دارید و در مورد مدارک مورد نیاز اطلاعاتی داشته باشید. . اسناد و مدارک اعتراض با شما.

چه تخلفاتی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی می شوند؟

از مجموع تخلفات صورت گرفته در حوزه ساختمانی، تنها تعداد کمی در کمیسیون ماده 100 شهرداری بررسی می شود و وکیل کمیسیون ماده 100 می تواند به آنها رسیدگی کند. در زیر به این تخلفات اشاره می کنیم:

  • بدون جای پارک
  • مداخله در خیابان های شهر
  • پروانه یا پروانه ساختمانی ندارند
  • عدم رعایت اصول فنی
  • عدم استحکام سازه
  • تغییر کاربری غیرمجاز
  • تخلف مهندس ناظر ساختمان

در زیر تمامی موارد ذکر شده را برای عزیزان توضیح می دهیم.

عدم احداث پارکینگ

عدم توسعه یا کمبود پارکینگ از جمله تخلفاتی است که در کمیسیون ماده 100 رسیدگی و تصمیم گیری می شود. اگر پارکینگی ساخته نشود، خودروهای زیادی در پیاده روها و کوچه ها پارک می کنند و باعث بسته شدن جاده ها می شود و زیبایی شهر را تحت تاثیر قرار می دهد یا رفت و آمد را برای مردم سخت می کند. این موضوع نیز با توجه به افزایش تعداد و تردد خودروها در سطح شهر اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در صورتی که شخصی ساختمانی بدون پارکینگ بسازد و امکان تبدیل متراژ ساختمان به پارکینگ قابل استفاده وجود نداشته باشد، کمیسیون مطابق ماده 100 شهرداری تخلفی را ثبت می کند. کسری پارکینگ برای مالک و اقدام به جمع آوری جریمه می کند. اما اگر بتوان برای ساختمان فضای قابل استفاده ایجاد کرد، کمیسیون ماده 100 نمی تواند جریمه کند.

تجاوز به معابر شهری

مالکان ساختمان ها ممکن است در حین ساخت ساختمان به فضای خیابان های شهر تجاوز کنند. از مصادیق تخلفاتی که به منزله تجاوز به خیابان ها می باشد عبارتند از: نصب لوله شوفاژ، نصب لوله ناودان، ساخت ایوان، نصب تابلو، نصب در و پنجره بازشو به خیابان. در صورت وجود تخلفات جدی در ساختمان ها، شهرداری دستور تخریب ساختمان را صادر می کند.

ساخت و ساز بدون پروانه ی ساخت

برای انجام هرگونه کار ساختمانی مجوز کتبی از شهرداری الزامی است. اگر این تاییدیه موجود نباشد، ساختمان غیر مجاز تلقی می شود. اگر مکانی که در آن ساختمان ساخته اید فاقد پلاک باشد، ساختمان شما فاقد پروانه تلقی می شود. حتی اگر مالکان کلیه مراحل اخذ پروانه را طی کرده و کلیه هزینه های ساخت را پرداخت کرده باشند، اما پروانه دریافت نکرده باشند، ساختمان مورد نظر فاقد پروانه محسوب می شود. چنانچه ساختمان واقع در محدوده شهری فاقد سند باشد در این صورت این ساختمان فاقد پروانه تلقی می شود. کلیه ساختمانهای بدون مجوز که خارج از محدوده شهر ساخته شده اند. دستور تخریب هر دو ساختمان در محدوده فرودگاه ها، راه آهن و غیره صادر شده است.پ

عدم رعایت اصول فنی

رعایت «اصول فنی» در ساخت و ساز ساختمان بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم رعایت آنها، ساختمان فاقد مقاومت و استحکام لازم بوده و دوام زیادی نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت اصول فنی در ساختمان، کمیسیون می تواند جریمه ای را مطابق ماده 100 شهرداری اعمال کند که برای ساختمان غیرمجاز 10/1 ارزش ساختمان و 5/1 ارزش سرقفلی میباشد.

تغییر کاربری غیر مجاز

اگر شخصی خلاف مقررات مندرج در پروانه تخلف و عمل کند و به همین دلیل در یک منطقه مسکونی یا غیرتجاری کسب و کار راه اندازی کند، اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز کرده است. انجمن؛ در صورت اطلاع از این موضوع به کمیسیون ماده 100 ارجاع می شود و کمیسیون باید در مدت کمتر از دو ماه نسبت به تعطیلی شرکت مورد نظر تصمیم گیری کند. در مواردی که برعکس اتفاق می افتد، یعنی تبدیل فضای تجاری به مسکونی مشمول این قانون نمی شود. در صورت ارتکاب هر یک از تخلفات فوق مالک باید با وکیل کمیسیون ماده 100 مشورت کرده و به وی اجازه دهد تا کار رفع سریع مشکل خود را انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470