وکلای متخصص ما

بهترین وکیل فروش مال غیر در کرج از نظر مردم سال 1402

فروش مال غیر چیست؟

در این مقاله ما برای رسیدگی به جرم انتقال غیرمجاز اموال یا فروش مال غیر در کنار شما هستیم. حتما بارها اصطلاح فروش ملک دیگری را شنیده اید و سوالات زیادی در این زمینه دارید. در این مقاله سعی داریم به تعدادی از سوالات متداول مرتبط با این معضل پاسخ دهیم. فروش مال غیر زمانی اتفاق می افتد که شخصی بدون مجوز قانونی، اموال دیگری را بفروشد و حتی آن را اجاره دهد.

وکیل فروش مال غیر در کرج

در پاسخ به این سوال به تعریف فروش مال غیر میپردازیم و به ماده 1 قانون کیفری انتقال مال غیر مصوب سال 1308 اشاره می کنیم. بر اساس این بند، شخصی که بدون اجازه قانونی، مال دیگری را به هر نحو یا منظور یا منفعتی از مال دیگری به دیگری منتقل کند، متقلب محسوب می‌شود و به مجازات ماده ۲۳۸ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود. قانون عمومی و همچنین انتقال گیرنده اگر از عدم مالکیت انتقال دهنده در زمان معامله آگاه است باشد وی نیز مجرم محسوب میشود.

وکیل فروش مال غیر در کرج کیست؟

لازم به توضیح است که وکلای پایه یک دادگستری در کلیه امور حقوقی مجاز به رسیدگی هستند. اما وکیل کیفری با تخصص وکیل کیفری در کرج یا وکیل فروش مال غیر در کرج وکیل پایه یک دادگستری در کرج می باشد البته وکیل دادگستری دارای پروانه وکالت در استان البرز شهرستان کرج می باشد. . او با وجود اتفاقات اخیر توجه خود را به جرم فروش املاک دیگر در کرج یا فروش املاک دیگر در کرج معطوف کرده است. اگر به دنبال وکیل فروش مال غیر در کرج و یا استخدام وکیل املاک در کرج هستید باید به تمامی نکات مهم در این زمینه توجه کنید.

از سوی دیگر پیچیدگی ارتکاب این جرم در شهر کرج و استان البرز را نیز نباید نادیده گرفت. گاه مرتکبان این جرم به گونه ای شبه قانونی اعمال مجرمانه خود را پنهان می کنند که کشف جرم غیرممکن نیست بلکه بسیار دشوار است. خوشبختانه برخی از وکلای محترم و مجرب دادگستری شهرستان کرج وقت و عمر خود را وقف تحقیق و مطالعه و بررسی و بررسی نحوه ارتکاب این جرم در کرج و استان البرز کرده اند.

بنابراین وکیل بیع غیر مال در کرج بسیار جلوتر از مجرمان است، چرا که در ده ها و حتی صدها پرونده به نام های «بیع غیر مال» یا «بیع غیر مال» دست داشته و همه راه های قابل تصور را کشف کرده است. مرتکب این جنایت شود او در کرج نتایج تجربیات و زندگی خود را در اختیار مشتریان و مراجعین محترم خود قرار می دهد. از سوی دیگر، برای دفاع از متهمانی که ممکن است تحت این عنوان متهم شده باشند، یک وکیل عادی لازم است.

باید به طرف دیگر قضیه هم نگاه کنیم گاهی وکیل طرف متهم یا حتی مجرم را می گیرد. لازم به ذکر است که دفاع از حقوق متهم و حتی دفاع از مجرم در مورد ناموس جرم نیست، بلکه دفاع از کرامت انسانی است. این وظیفه بسیار مهم و دشوار به عنوان وجدان بیدار جامعه بر دوش مدافع بنیادین یک قوه قضاییه گذاشته شده است.

رکن قانونی جرم فروش مال غیر

در صورتی که در این ماده مجازات این جرم نیز مشخص شده باشد، یک ماده قانونی می تواند جزء قانونی جرم محسوب شود. لذا با توجه به اینکه مجازات این جرم با ماده ۲۳۸ قانون مجازات عمومی (ماده ۱ قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷) مطابقت دارد، می توان گفت که ماده فوق قانونی است. جزء جرم فروش مال دیگری.

آیا جرم فروش مال غیر قابل گذشت است؟

آیا جرم فروش مال غیر قابل گذشت است؟

بر اساس اصلاحیه سال 1398، جرم فروش مال غیر و کلاهبرداری به موجب ماده یک قانون تشدید مجازات های ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 1396 در صورتی که میزان آن از میزان مقرر در ماده 36 قانون مجازات اسلامی تجاوز نکند، قابل معافیت است. (یک میلیارد ریال = صد میلیون تومان). پس اگر مال بیش از صد میلیون تومان باشد غیرقابل بخشش است.

آیا جرم فروش مال غیر منقول منوط به مرور زمان است یا خیر؟

طبق ماده 109 ماده 36 در صورتی که مبلغ آن بیش از یک میلیارد ریال باشد تعقیب مشمول انقضای مهلت نمی باشد. پس اگر مبلغ یکصد میلیون تومان یا کمتر باشد، منوط به مرور زمان است.

آیا زمان وقوع جرم ملاک ارزش مال است یا زمان طرح شکایت کیفری؟

این موضوع بسیار مهمی است که باید با جدیت بیشتری به آن پرداخته شود. به نظر می رسد موضوع را باید به نفع متهم تفسیر کرد و توجه داشت که ملاک ارزش مال، زمان وقوع جرم است نه زمان طرح شکایت. مورخ 24 دی 1392 نیز همین نظر را تایید کرد.

مجازات جرم فروش مال غیر چیست؟

طبق ماده 1 قانون بیع مال نامشروع مصوب 1308 مجازات جرم بیع نامشروع همان مجازات کلاهبرداری است (ماده 238 قانون مجازات عمومی و ماده 1 قانون تلفیق. مجازات). مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مصوب 1367). بر این اساس در صورتی که کلاهبرداری جدی نباشد، مرتکب به حبس از ۱ تا ۷ سال و جزای نقدی به میزان وجه دریافتی و همچنین ضبط مال محکوم می شود.

در بدترین حالت،  مجازات حکم حبس از دو تا ده سال، انفصال از خدمات دولتی و پرداخت جریمه نقدی معادل پول اخذ شده و همچنین استرداد اصل مال به صاحب آن وجود دارد. توجه به این نکته مهم حائز اهمیت است: تا زمانی که ارزش اموال منتقل شده بر اساس قانون تخفیف مجازات حبس مصوب 1398 از مفاد ماده 36 قانون مجازات اسلامی تجاوز نکند، قابل گذشت است. جرم، بنابراین حداکثر و حداقل مقدار به نصف کاهش می یابد. 36 قانون مجازات اسلامی (یک میلیارد ریال = صد میلیون تومان).

آیا در جرم فروش مال غیر، توسل به عملیات متقلبانه شرط می باشد؟

برخلاف کلاهبرداری، در ماده 1 قانون تشدید مجازات جرائم ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 1367 که شرط ارتکاب جرم مزبور توسل به کلاهبرداری است، نیازی به تحقق عملیات متقلبانه نیست.

دادگاه رسیدگی به جرم فروش مال غیر

دادگاه محل وقوع جرم صلاحیت رسیدگی به جرم فروش مال دیگری یا به طور کلی تر به جرم فروش مال غیر را دارد. حتی اگر مال منتقل شده غیرمنقول باشد این اصل باید رعایت شود. این تصور که دادگاه محل ایجاد ملک (زمین، باغ، آپارتمان، ویلا و …) صلاحیت دارد، تصور نادرستی است. مثلا ممکن است ملک در تهران موضوع جرم باشد اما به کرج منتقل شده باشد. در مورد فعلی دادگاه صالح کرج باید رسیدگی کند نه دادگاه تهران.

لزوم مراجعه به وکیل فروش مال غیر در کرج

توضیحات و توضیحات بیشتر در مورد جرم فروش مال دیگری یا فروش مال دیگری در این شرح مختصر گنجانده نشده و حتی می تواند خواننده را دچار سردرگمی کند. توصیه ما این است که با یک وکیل مجرب و متخصص در حقوق کیفری به خصوص وکیل فروش ملک در کرج و یا وکیل ملک در کرج تماس بگیرید. مصوب 1308 قانون ثبت، قانون مدنی، مسائل اموال و مالکیت و عقود باید با هم بررسی شود تا امکان دفاع در دادگاه تضمین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470