دعاوی کیفری

معرفی بهترین وکیل دیه کرج از نظر مردم در سال 1402

دیه چیست و چه شرایطی دارد؟

دیه مالی است که در قبال جنایت های غیر عمد و همچنین در جنایت های عمدی که به هر نحو قصاص ندارد باید به فرد آسیب دیده پرداخت شود. وکیل دیه مال معین و به قولی مقدر است که با توجه به شرایط روز میزان آن تعیین می شود و زمانی که جنایت غیر عمد اتفاق افتاده باشد یا اگر جنایت عمدی باشد و شخص آسیب دیده یا اولیای دم به جای قصاص درخواست دریافت دیه کنند پرداخت می شود در این مقاله در مورد بهترین وکیل دیه کرج توضیح خواهیم داد.

شرایط دیه چه چیزهای می باشد؟

دیه شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد که از طریق وکیل دیه می توانید مشاوره حقوقی دیه را دریافت کنید.

موسسه حقوقی ما با معرفی وکیل دیه به شما در مشاوره حقوقی دیه کمک می کند ، شما می توانید به صورت تلفنی و حضوری با وکیل دیه ارتباط بگیرید.

خسارت مازاد بر دیه چیست؟

مواردی وجود دارد که فرد علاوه بر این که به پرداخت دیه به فرد آسیب دیده محکوم می شود باید هزینه های دیگر مازاد و اضافه تر از مبلغ دیه بپردازد مثلا هزینه های درمانی فرد که در بیمارستان باید پرداخت شود بر عهده ی او قرار می گیرد ، البته خسارت مازاد بر دیه نیاز به درخواست دارد و در صورتی که شما از وکیل دیه استفاده کنید یا از او مشاوره حقوقی دیه دریافت کرده باشید این کار به راحتی صورت خواهد گرفت و اگر بی اطلاع باشید از این موضوع ممکن است شانس به دست آوردن این مبلغ را از دست بدهید.

مرجع صالح رسیدگی به موضوع دیه:

پرونده ی دیه در دادگاه کیفری و وکیل کیفری در کرج مورد رسیدگی قرار می گیرد و نیازی هم به پرداخت هزینه اضافی نمی باشد و اگر این کار توسط وکیل دیه در کرج صورت گیرد به راحتی صورت خواهد پذیرفت اما ممکن است بخاطره نا آگاهی فرد آسیب دیده این موضوع را در دادگاه حقوقی مطرح کند که هم باید هزینه ی جداگانه بدهد و هم این که نیاز به تنظیم دادخواست دارد همانطور که ملاحظه می کنید شما نیازمند به مشاوره دیه و استفاده از وکیل دیه هستید تا اشتباهات را انجام ندهید شما می توانید از طریق تماس تلفنی مشاوره حقوقی دیه را از وکیل دیه در کرج دریافت کنید.

تفاوت دیه و ارش چیست؟

دیه همانطور که گفته شد مالی است که مقدر است اما ارش ، نوعی دیه است که غیر مقدر می باشد و با توجه به میزان آسیبی که به شخص آسیب دیده رسیده است مشخص می شود و در این مورد نظر پزشکی قانونی و کارشناسان نیز گرفته خواهد شد.

چگونه با وکیل دیه مشاوره داشته باشیم

یکی از مواردی که حائز اهمیت می باشد این است که زمانی که جنایتی رخ می دهد فرد متهم اثبات کند که این جنایت به صورت غیر عمد یا شبه عمد اتفاق افتاده است تا دادگاه حکم به پرداخت دیه بدهد وگرنه شخص به  قصاص محکوم خواهد شد. این جا هم باز شما اهمیت استفاده از وکیل دیه و گرفتن مشاوره حقوقی دیه را مشاهده می کنید.

وکیل دیه در کرج توسط گروه وکلای آرتین به صورت تلفنی و حضوری آمادگی دادن مشاوره ی لازم به شما را خواهد داشت.

نحوه محاسبه دیه چگونه است؟

تعیین مبلغ دیه به عواملی بستگی دارد یکی از عوامل این است که نوع صدمه چگونه است آیا قتل صورت گرفته است یا آسیب به سایر اعضای بدن است که اگر این گونه باشد هر عضو دیه ی خود را دارد ، نکته ی دیگر جنسیت شخص آسیب دیده است در قتل دیه زن نصف دیه مرد است و در سایر آسیب ها نیز با توجه به جنسیت احکام مخصوصی وجود دارد و زمان و مکان ارتکاب جنایت هم مهم است و اگر در مورد قتل در 4 ماه حرام قمری و همچنین در حریم کعبه باشد مبلغ دیه افزایش می یابد.

چه مدارکی برای اخذ دیه لازم است؟

مدارکی که وکیل دیه متخصص باید به دفاتر قضایی ارائه دهد :

  • برگه از دادنامه
  • برگه گزارش مرجع انتظامی
  • برگه نظر پزشک قانونی
  • باید هزینه های دادرسی را خودتان پرداخت کنید
  • داشتن کارت ملی برای احراز هویت شما

به طور خلاصه و مفید سعی شد در این مطلب اطلاعاتی راجع به دیه در اختیارتان گذاشته شود بی شک به نقش مهم وکیل دیه در کرج و گرفتن مشاوره حقوقی دیه اکنون پی برده اید و عدم استفاده از وکیل دیه می تواند به شما ضرر رسانده و از حق خود محروم شوید.

بهترین وکیل دیه در کرج کیست؟

 

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470