وکلای متخصص ما

بهترین وکیل تغییر نام در کرج از نظر مردم سال 1402

تغییر نام و قوانین مرتبط با آن

داشتن نام مناسب یکی از حقوق اولیه هر فردی به شمار می رود. بر اساس قانون انتخاب و اعلام نام، اعلام کننده ولادت معمولاً پدر است. با این حال، شما می توانید آن را به دلایل خاصی تغییر دهید، اگر می خواهید نام خود را به صورت قانونی تغییر دهید، برای این کار شما به یک وکیل تغییر نام نیاز دارید.

بهترین وکیل تغییر نام در کرج

در این مقاله شما را با بهترین وکیل تغییر نام در کرج آشنا می کنیم. در همه جوامع، نام افراد شامل دو بخش است: نام و نام خانوادگی که نام خانوادگی برگرفته از روابط خانوادگی و اصل و نسب یک فرد است و نام کوچک در بدو تولد توسط والدین او انتخاب می شود و نشانه هویت اوست. . همانطور که در اسلام تاکید شده است، والدین موظفند نام نیکو برای فرزندان خود انتخاب کنند، اما اگر شخصی از نامی که در بدو تولد برای او انتخاب شده راضی نباشد، می تواند با طی مراحل قانونی نام خود را تغییر دهد که از این نگرش. حتما از بهترین وکیل تغییر نام کمک بگیرید.

بهترین وکیل تغییر نام در کرج کیست؟

دفتر وکالت مهران اهتمام بهترین وکیل تغییر نام را در اختیار شما قرار می دهد و همکاران مجرب آنها در زمینه تغییر نام و احوال شخصی آماده ارائه مشاوره آنلاین اعم از عمومی و تخصصی و پذیرش پرونده های تغییر نام، سن، نام خانوادگی و … می باشند.

وکیل تغییر نام یکی از بهترین وکیل پایه یک کرج می باشد که در زمینه های مختلف حقوقی فعالیت می کند و پرونده های زیادی را در زمینه تغییر نام و نام خانوادگی وکالت و به نتیجه رسانده است. بهترین وکیل تغییر نام در کرج با کلیه مراحل و مراحل قانونی این پرونده ها آشنا بوده و از کلیه قوانین، شرایط و ضوابط تغییر نام و جلسه مشاوره ای که با موکل خود در این زمینه برگزار می کند، آگاهی کامل دارد. اطلاعات لازم را در این زمینه به وی ارائه می کند و دستورالعمل های سازمان ثبت احوال را در اختیار وی قرار می دهد.

بهترین وکیل در زمینه ثبت احوال در کرج با تکیه بر مهارت و تجربه خود در رسیدگی به پرونده های تغییر نام، مناسب ترین راه را برای حل این موضوع انتخاب کرده و در کمترین زمان ممکن پرونده را به نتیجه دلخواه موکل می رساند.

اسامی که قانوناً ممنوع و قابل تغییر هستند

  1. نام هایی که حرمت مقدسات اسلامی را خدشه دار می کند.
  2. اسامی مرکب که یک اسم به حساب نمی آیند، مانند شهره فاطمه.
  3. القاب و لقب هایی مانند سروان علی، حاجیه سلطان.
  4. نام‌های زننده و ناپسند مانند چنگیز که خلاف ارزش‌های اسلامی یا آداب و رسوم و فرهنگ رایج است.
  5. نام های بی طرف مانند عصمت برای مردان.

گروه دیگری از نامها که قابل تغییر نیستند

اسامی مانند فاطمه، زهرا، معصومه، از آنجایی که اسامی خاص و مقدس مذهبی هستند، اداره ثبت با تغییر آنها موافقت نمی کند. بنابراین تغییر آنها مستلزم تقدیم دادخواست به دادگاه و ارائه دلایلی است که قاضی را قانع کند.

نامهای دیگر

خارج از این دو دسته، باید درخواستی را به اداره ثبت ارسال کنید. در صورت عدم حصول نتیجه یا عدم موافقت با درخواست این دفتر، با تشکیل پرونده قانونی در دادگاه صالح و ارائه دفاعیات و دلایل مناسب و کافی، ممکن است دفتر مذکور ملزم به تغییر نام مورد نظر شود.

چه کسی می تواند درخواست تغییر نام کنند؟

چه کسی می تواند درخواست تغییر نام کنند؟

سن متقاضی تغییر نام باید 18 سال باشد، اما قبل از 18 سالگی منع قانونی وجود ندارد. اما چنین افرادی شخصا و در ابتدا نمی توانند برای آن اقدام کنند. در نتیجه باید اقدامات لازم اعم از ثبت درخواست و … توسط ولی قانونی یا نماینده قانونی وی (ولی، قیم، مجری) با ارائه مدرک مثبته انجام شود.

تغییر نام به دلیل تغییر جنسیت

تغییر جنسیت، چه قانونی و چه غیرقانونی، مانند درخواست تغییر نام، پیامدهایی دارد. بر اساس قانون حمایت از خانواده، رسیدگی به دعاوی تغییر جنسیت در صلاحیت دادگاه خانواده است. بر این اساس درخواست تغییر نام نیز در صلاحیت دادگاه مذکور است. در نتیجه پس از طی مراحل لازم و صدور حکم رضایت از تغییر جنسیت، درخواست تغییر نام بررسی میشود.

مراحل بعدی تغییر نام چیست؟

اولین اقدام برای تغییر نام مراجعه به بهترین وکیل تغییر نام در کرج جهت تنظیم دادخواست و ثبت آن به همراه ضمیمه مدارک هویتی از طریق یکی از مراکز خدمات دادگستری می باشد. پس از آن درخواست به دادگاه مربوطه ارسال و جهت رسیدگی تاریخ و ساعت حضور در مرجع قضایی به متقاضی ارسال می شود. با توجه به اظهارات بهترین وکیل تغییر نام در کرج چه چیزی می تواند مانع و باعث تاخیر در رسیدگی به پرونده در دادگاه شود؟

برای تصمیم به ابطال شناسنامه قبلی مبنی بر تغییر نام و صدور شناسنامه جدید در اداره ثبت احوال، متقاضی می تواند با ارائه مدارک و شهود در دادگاه ثابت کند که با نام دیگری بزرگ شده است و کسی او را نمی شناسد. با نام در شناسنامه و اکنون که بالغ شده است، تمایل دارد نامی را که با آن  می کند در شناسنامه و سایر مدارک هویتی خود ثبت کند.

با نگاهی به نظرات دادگاه می توان مواردی را مشاهده کرد که نام اشخاص از نامهای ائمه معصومین به نام های دیگر و بالعکس تغییر یافته است که در صورت عدم آشنایی با این مراحل و توجه به قوانین سختی که قانونگذار برای این کار قرار داده است ممکن است فرد به تنهایی به نتیجه نرسد، پس بهتر است فرآیند پرونده ی تغییر نام  خود را به بهترین وکیل تغییر نام در کرج بسپارید.

بهترین وکیل تغییر نام در کرج کیست؟

مهران اهتمام وکیل پایه یک کانون دادگستری البرز و از اعضای کانون وکلای کرج است. وی دارای 4 سال سابقه حقوقی در زمینه حقوق شهرداری، قراردادها و معاملات، مطالبات غرامت، املاک، موجر و مستاجر و پیگیری پرونده های تغییر نام می باشد. مهران اهتمام دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و تسلط کامل به کلیه قوانین حقوقی تغییر نام و به عنوان یکی از بهترین وکلای تغییر نام در کرج شناخته می شود.

دفتر وکالت مهران اهتمام بهترین وکیل تغییر نام را در اختیار شما قرار می دهد و همکاران مجرب آنها در زمینه تغییر نام و احوال شخصی آماده ارائه مشاوره آنلاین اعم از عمومی و تخصصی و پذیرش پرونده های تغییر نام، سن، نام خانوادگی و … می باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470