جرائم اینترنتی

وکیل جرایم اینترنتی در کرج که میشناسید کیست؟

در مقاله زیر به توضیح جرایم اینترنتی در قانون میپردازیم و شما را راهنمایی میکنیم که چگونه وکیل جرایم اینترنتی در کرج انتخاب کنید که بتواند پرونده شما را از طریق پلیس فتا به بهترین نحو پیگیری کند. و اینکه وکیل جرایم اینترنتی در کرج چه وظایفی در پیشبرد پرونده شما دارد.

وکیل جرایم اینترنتی در کرج چه تعریفی دارد؟

ورود هر تکنولوزی جدید نیازمند فرهنگ سازی است. گاه توسعه تکنولوژی چنان به سرعت اتفاق می افتد که روند فرهنگ سازی نمی تواند آن را دنبال نماید. بنابراین چاره ای جز رویارویی با سوء استفاده های متعدد و ضرر و زیان ناشی از استفاده نادرست از تکنولوژی جدید نیست. رایانه و اینترنت هم یکی از آن تکنولوژی ها هستند که در دهه ۹۰ به سرعت به میان مردم نفوذ نموده و گاهاً سوء استفاده از آنها سبب بروز جرائم رایانه ای و جرائم اینترنتی شد. لذا دولت بر این شد تا قانون جرائم رایانه ای را تدوین نماید.

امروزه اینترنت نماد تسهیل ارتباطات بین المللی است که مرزهای فرهنگی و اجتماعی و جغرافیایی را در نوردیده است. گسترش اینترنتی باعث شده است تا علم داده ها و اقتصاد و علم حقوق و قانون گذاری نیز به سرعت خود را متحول نمایند تا بتوانند با این سرعت خود را هماهنگ نمایند.

مطلب مرتبط: وکیل کرج

ضرورت تصویب قانون جرائم رایانه ای

تغییرات در نظام اطلاعاتی و نرم افزاری هر کشوری، سبب ایجاد تغییرات در سیستم قانونی آن کشور می شود. بنابراین قانون گذار باید قوانین مربوط به تکنولوژی وارد شده را در کشور همگام با ورود فناوری تغییر داده و در صورتی فقدان قانون مناسب آن را وضع نماید. نه تنها علم قانون، بلکه نمایندگان ملت در امر تصمیم گیری، اجرا و اقدامات قضایی نیز باید دنباله رو این تحولات شده و در جریان مسیر توسعه فناوری و نرم افزاری قرار گیرند. در اینصورت می توانند در صورت بروز جرائم رایانه ای هر یک تصمیم مناسب را اتخاذ نمایند.

قانون جرائم رایانه ای باید شامل چه مواردی باشد؟

طبق شرع اسلام و وجدان بشری، فرد باید در صورتی مجازات شود که تفهیم اتهام شده باشد. بنابراین پیش از هرچیز باید در قانون جرائم رایانه ای به بیان موارد ممنوع از لحاظ قانون پرداخته شود. این موارد می تواند شامل مطالب منتشره در وبسایت ها و فضای مجازی, تعریف فضای شخصی هر فرد، ممنوعیت ورود به حریم شخصی، تعاریف اقتصادی و مالی الکترونیک، موارد تخلف تجارت الکترونیک، لزوم صداقت در مطالب منتشره، مصادیق آزار و اذیت نوامیس و … باشد.

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470