وکلای متخصص ما

بهترین وکیل سرقفلی در کرج⚖️ از نظر مردم سال 1402

بهترین وکیل سرقفلی در کرج کیست؟

معرفی بهترین وکیل سرقفلی در کرج. تفاوت بین سرقفلی و حقوق تجارت چیست؟ پاسخ به سوالات متداول در زمینه سرقفلی و حق کسب و کار، حرفه و تجارت. در ادامه این مقاله به این سوالات پاسخ داده شده و لزوم تماس با بهترین وکیل سرقفلی در کرج برای صاحبان محترم سرقفلی در استان کرج و البرز برجسته خواهد شد.

مهران اهتمام وکیل سرقفلی در کرج

مهران اهتمام وکیل دادگستری پایه یک با اشراف و تسلط کافی به امور ملکی از جمله وکلای متخصص در امور ملکی به ویژه سرقفلی در استان البرز و شهر کرج می باشد. برای تعیین وقت با وی با شماره 09103501470 تماس حاصل فرمایید.

گفتیم که پرونده های حقوق سرقفلی و تجارت به قدری پیچیده است که فقط یک وکیل سرقفلی در کرج، حاذق و مبرز و یک وکیل متخصص در امور سرقفلی و یک وکیل متخصص در تجارت، حرفه و تجارت می تواند به آنها رسیدگی کند. در این زمینه آراء و نظرات زیادی وجود دارد و دادگاه ها رویه واحدی ندارند. اینجا محل تعارض آراء است. قضاتی که با اصول حقوقی حسن نیت و حقوق تجارت آشنا هستند به نظرات ضعیف و بی اساس توجهی ندارند. به این ترتیب امکان پذیر است.

وکیل سرقفلی در کرج

ادعایی به دلیل عدم توجیه یا اعمال نادرست و قانونی شناخته نمی شود و مالک و ذی نفع مستحق هرگونه خسارت خواهند بود. مهران اهتمام وکیل پایه یک دادگستری با توجه به فعالیت چندین ساله خود در حوزه املاک اعم از اعیانی و وکیل، آمادگی دارد تجربیات و دانش ارزشمند خود را در اختیار موکلین قرار دهد.

سرقفلی چیست؟

سرقفلی یک دارایی بلندمدت است که ارزش زیادی در پرتفوی افراد دارد. این دارایی ارزشمند بیش از هر دارایی دیگری نیاز به حمایت قانونی دارد. یک وکیل متخصص در مسائل سرقفلی پاسخی به این نیاز است.

قوانین و مقررات مرتبط با حق کسب و پیشه و تجارت

اگر کارآفرین، تاجر یا تاجر هستید یا در بازار فعال هستید، احتمالا بارها در مورد سرقفلی شنیده اید یا از شما این سوال پرسیده شده است که سرقفلی چیست؟ شما ممکن است تاجر یا بازرگان نباشید و ممکن است هیچ فعالیت تجاری انجام ندهید، به معنای عام شما ممکن است یک مشاور املاک و مستغلات باشید. گاهی اوقات افرادی به ما مراجعه می کنند و می گویند که چند سال پیش وارثانشان به نشانه حسن نیت مغازه ای در بهترین منطقه تجاری شهر یا بازار داده اند و از ما در مورد اصطلاح سرقفلی می پرسند. اگر به هر دلیلی با حسن نیت سر و کار دارید، خواندن این مقاله را توصیه می کنیم.

مطلب مرتبط: بهترین وکیل ملکی در کرج

سرقفلی یکی از شاخه های قرارداد اجاره است. قبل از پرداختن به مفهوم سرقفلی، باید مفهوم قرارداد اجاره را درک کنید. عقد اجاره در قانون مدنی چنین تعریف شده است: (اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر مالک منافع مستأجر می شود. موجر را موجر و موجر را مستاجر و موضوع را مستاجر می گویند. قرارداد اجاره همان مستاجر است توضیح و تفسیر قرارداد اجاره بها را به وکیل ملکی در کرج بسپارید اگر وکیل نیستید توصیه می کنیم در این مفاهیم عمیق نشوید در همین جمله از اصطلاحات حقوقی متعددی استفاده می شود که نیاز به تفسیر دارد، خوشبختانه امروزه عموم مردم به اصل تخصص اعتقاد راسخ دارند و برای حل هر مشکلی ترجیح می دهند با متخصص مشورت کنند و این را باید به فال نیک گرفت.

برگردیم به تعریف سرقفلی گفتیم که مفهوم سرقفلی کاملاً با مفهوم اذن مرتبط است. حقوقدانان اصطلاح ملی رایج سرقفلی را اینگونه تفسیر و تعریف می کنند: سرقفلی حق تقدمی است که مستأجر در اجاره ملک تجاری نسبت به دیگران دارد. در عمل این حق از طریق پرداخت از مالک به مستاجر منتقل می شود. لازم به توضیح است که این مبلغ اجاره بها و حقوق ماهیانه نیست. علاقه مندان برای مطالعه بیشتر می توانند مقاله سرقفلی و حق تجارت و تجارت و دعاوی مربوط به آن را در این وبسایت مطالعه کنند.

حق کسب و پیشه و تجارت چیست؟

همانطور که نمی توان از سرقفلی صحبت کرد و از اجاره بها نمی توان گفت از سرقفلی و نه از حق معامله. این مفاهیم بسیار در هم تنیده شده اند. بنابراین گاهی اوقات وکلا را گمراه می کند. در تعریف اصطلاح تجارت و تجارت گفته شد: (حق تحصیل تدریجی است که از طریق تجارت و حسن شهرت برای مستاجر به وجود می آید)). این حق تا سال 1376 مورد حمایت قانونگذار بود، اما با تصویب قانون مالکان و مستاجران مصوب 1376 از نظام حقوقی ایران حذف شد. اما فضاهای تجاری که قبل از لازم الاجرا شدن این قانون اجاره شده بودند همچنان شامل می شوند. برخلاف آنچه برخی حقوقدانان معتقدند، سرقفلی با حق تجارت یکی نیست و مفهومی کاملا متفاوت است.

برخلاف حق تملک و تجارت، حق سرقفلی همچنان مورد حمایت قانونگذار است. اختلاف نظر حقوقدانان در مورد تعریف این دو مفهوم مانع از حضور و ظهور این مفاهیم در زندگی روزمره نشده است. در عمل نوع و ماهیت حق نقش عمده ای ندارد. اگر تعریف جامع و مانع توافقی ارائه کنند کافی است. به نظر نگارنده، تعاریف حق سرقفلی و حقوق تجارت، جامع ترین و محدودترین تعاریف در میان ده ها تعریف موجود است. از آنجایی که نگارنده در زمینه تحقیق و پژوهش در حوزه عمل نیز فعال است، این دو تعریف را کاربردی ترین تعاریف این دو مفهوم می داند.

در خصوص تفاوت حق کسب و پیشه و تجارت و حق سرقفلی علاقه مندان می توانند به مقاله تحت همین عنوان در این وبسایت مراجعه نماید. مجددا تاکید می کنیم در قانون موجر و مستاجر مصوب سال 1376 سرقفلی تایید و حق کسب و پیشه و تجارت رد شد ، اما به لحاظ  جلوگیری از تضییع حقوق مکتسبه افراد در ماده 11 قانون اخیر الذکر تصریح  شد؛ اماکنی که قبل از تصویب این قانون به اجاره داده شده  از شمول این قانون مستثنی و حسب مورد مشمول مقررات حاکم بر آن خواهد شد.

آیا حق کسب و همچنین سرقفلی موروثی است؟

گفتیم که حقوق تجارت، تجارت و شرکت از حقوق مالی است، بنابراین با فوت صاحب حق به صورت ارث به ورثه منتقل می شود. در مورد زوجه نیز چون در ردیف وارثان قرار می گیرد، حق تجارت و سعادت به او ارث می رسد. لازم به ذکر است که فرض بر این است که حق تملیک و تجارت در زمان حیات ورثه به وجود آمده است، در غیر این صورت زوجه پس از فوت ورثه در اثر فعالیت و حسن شهرت، مستحق بخشی از تملک و حق تجارتی است. ورثه وراث به ارث نمی رسند.

قوانین و مقررات مرتبط با سرقفلی

قوانین و مقررات مرتبط با سرقفلی

این دو نهاد حقوقی در قوانین و مقررات متعدد و متون حقوقی مختلف از جمله قوانین و مقررات زیر مورد استفاده قرار گرفته اند:

  1. قانون تملک اراضی برای اجرای برنامه های عمران شهری مصوب 1339
  2. آیین نامه اصلاحی اجرای قانون تملک اراضی مصوب 1346
  3. قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347
  4. اساسنامه تعیین، تشخیص و پرداخت حقوق تجاری و تجاری از طرف شهرداری برای تملک املاک
  5. قانون تنظیم و توزیع کالاهای مورد نیاز مشترک و مجازات انحصارگران و فروشندگان بزرگ در سال 1353 به تصویب رسید.
  6. قانون تشکیل شورای قضایی در تیرماه 1345 به تصویب رسید
  7. قانون تملک اراضی و ابنیه و تسهیلات برای حفظ آثار تاریخی و باستانی
  8. قانون مالیات های مستقیم
  9. لایحه قانون تغییر بخشی از مقررات قانونی نوسازی و شهرسازی در سال 1357 به تصویب رسید
  10. لایحه اصلاح تبصره ماده 100 قانون شهرداری در سال 1358 به تصویب رسید.
  11. طرح قانون مصوب 1347 اصلاح ماده 3 قانون خرید اراضی و ابنیه و تأسیسات حفظ آثار تاریخی و باستانی مصوب 1358.
  12. لایحه خرید زمین و زمین مصوب 1358 دولت و شهرداری ها
  13. لایحه تامین اماکن، میدان و غرفه برای تسهیل در تهیه و توزیع میوه و تره بار و محصولات کشاورزی 1358
  14. قانون بودجه سال 1367

همانطور که ملاحظه می شود سرقفلی و حق تجارت و تجارت دو مفهوم افقی در متون حقوقی ایران وجود دارد و تأثیر زیادی دارد.

معتبرترین وکیل در کرج و سوالات متداول

با معرفی بهترین وکیل کرج (وکیل سرقفلی در کرج) به سوالات متداول صاحبان سرقفلی و شرکت های معتبر در زمینه سرقفلی و حقوق تجارت پاسخ می دهیم. همه علاقه مندان می توانند سوالات خود را در مورد سرقفلی و حقوق تجارت مطرح کنند و در اینجا پاسخ دریافت کنند. در این قسمت با تکیه بر نظرات تخصصی وکیل تجارت و بازرگانی به سوالات متداول در این زمینه پاسخ می دهیم.

برای خرید و فروش سرقفلی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

گفتیم که حق تجارت یک حق مالی ثانویه است و جزء اموال و دارایی افراد است و بنابراین می تواند وثیقه ای برای مطالبات طلبکاران آنها باشد. بنابراین می توان آن را به نفع طلبکاران توقیف و توقیف و در نهایت تملک کرد و یا برای رضایت شاکی به ثالث فروخت. در این مورد اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. در عمل، رویکرد مرجع مجاز برای انجام این کار متفاوت است. بنابراین منطقی ترین و درست ترین کار این است که با یک وکیل معتبر در کرج یا یک وکیل تجارت تماس بگیرید.

بهترین وکیل سرقفلی در کرج

در پرونده های مربوط به سرقفلی ملک تجاری در کرج، تنها یک وکیل سرقفلی خوب در کرج می تواند بهترین خدمات حقوقی از جمله مشاوره واقعی و پذیرش پرونده را برای احقاق حقوق قانونی شما ارائه دهد. قانون محل تضاد آراء، آراء و افکار است. در دادگاه ها، قاعده منع شهادت به این معنا اعمال می شود که شما هستید که باید مدرک، ارائه و ارائه کنید. دادگاه های کرج فقط به دلایل صریح توجه دارند. حقی که مبتنی بر عقل نباشد مانند ظلم است.

در راهروهای دادگاه افراد زیادی را می بینید که شاکی هستند که چرا دادگاه حق آنها را نداده است. در صورتی که دادگاه دلیلی ارائه نکند و فرصت قانونی برای اخذ دلیل از شاکی و دفاع مؤثر از خوانده را فراهم نکند، عملاً منفعل است. ما نمی خواهیم وارد بحث تکنیک های دفاع در دادگاه شویم که نه ضروری است و نه مفید. اولین توصیه یک وکیل خوب در کرج این است که قبل از هر اقدامی مشاوره بگیرید. همانطور که پروژه یا پرونده را به پیش می برید، فقط و منحصراً از تخصص ارزشمند یک وکیل سرقفلی استفاده کنید. اینجا جایی نیست که کسی بتواند فقط با یک سری اطلاعات سطحی در دریای مواج حقوق گرفتار شود. خطر غرق شدن و از دست دادن اموال یا حقوق بسیار زیاد است.

منبع: vakilkaraj.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470