طلاق

طلاق توافقی با وکالتنامه طلاق چه مراحل و قوانینی دارد؟

یکی از روشهای موجود برای طلاق ،گرفتن حق طلاق از زوج در محضر و طی کردن مراحل قانونی طلاق توافقی با وکالتنامه طلاق میباشد.
در این روش حتما باید وکیل به عنوان وکیل مع الواسطه مرد اقدامات قانونی را شروع کرده و با امضای زوج که مشخص کننده تعیین وکیل از طرف وی میباشد زوجه را در روز رسیدگی دادگاه با اذن وی مطلقه مینماید.

پس از این که زن حق طلاق (وکالت در طلاق) را از همسرش اخذ می کند، میتواند مراحل طلاق توافقی با وکالتنامه طلاق را با داشتن حق طلاقطی نماید.
زوجه با مدارک کامل مثل وکالتنامه طلاق، عقدنامه یا رونوشت، اصل شناسنامه و کپی کارت ملی خود و ترجیحا کپی شناسنامه و کارت ملی شوهر، به وکیل دادگستری مراجعه می کند.

توجه داشته باشید در طلاق توافقی با وکالتنامه طلاق اخذ وکیل طلاق توافقی برای شوهر اجباری است.

با مراجعه زن به شوهر و امضاء وکالتنامه، وکیل دادگستری با توجه به وکالتی که زن از شوهرش دارد وکیل مع الواسطه زوج می شود و به عنوان وکیل زوج (شوهر) می تواند همراه با زوجه دادخواست طلاق توافقی ثبت نماید که بقیه مراحل شبیه طلاق توافقی عادی می باشد.

متاسفانه بعضی از وکالت نامه های طلاق به تعبیر عامیانه حق طلاقی که زن دارد ناقص است و در عمل مشکلاتی برای پرونده طلاق توافقی ایجاد می کند.

یکی از شایع ترین آن ها ننوشتن حق قبول بذل در وکالت نامه های محضری است و دومی ننوشتن اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی است.

با توجه به این که در وکالت در طلاق، دادن وکالت به وکیل طلاق توافقی اجباری است اگر نیاز به وکیل برای طلاق توافقی در تهران یا کرج داشتید با ما تماس بگیرید و از روند کار و هزینه ها اطلاع حاصل کنید.

اگر وکالت در طلاق زوجه، کامل باشد در حال حاضر در شهر تهران با توجه به رویه دادگاه ها، در کمتر از یک هفته دادنامه طلاق توافقی صادر می شود و پس از آن زوجه در ظرف ۳ ماه با در دست داشتن حکم دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) و وکالت در طلاق، می تواند به یکی از دفاتر رسمی طلاق برای ثبت آن مراجعه کند.

نکته ای مهم در مراحل طلاق با داشتن حق طلاق باید در نظر داشت این است که اگر زنی در وکالتنامه، وکالت در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را نداشته باشد بیشتر دادگاه ها قطعیت گواهی عدم امکان سازش را موکول به گذشتن مهلت تجدید نظر و فرجام خواهی یعنی ۴۴ روز بعد می کنند.

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470