طلاق

هزینه طلاق توافقی فوری با وکیل در کرج و تهران در سال 1400 چقدر است؟

ما در گروه وکلای آرتین برآنیم تا با اهمیت دادن به موضوع طلاق و حتی مراجل انجام آن ذهن شما همراهان و هموطنان گرامی را در مورد جزیی ترین مسائل حقوقی روشن کنیم.از جمله هزینه طلاق توافقی فوری با وکیل در کرج و تهران …

هزینه طلاق توافقی فوری با وکیل در کرج

همانطور که می دانید برای دادن هر دادخواستی در دادگاه می بایستی هزینه دادرسی پرداخت کرد و با توجه به این که امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می گردد هزینه ای نیز این دفاتر که بخش خصوصی محسوب می شوند دریافت می کنند.حال این سوال برای شما پیش می آید که هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟

دادخواست ها و خواسته های آن، از حیث هزینه دادرسی به دو بخش مالی و غیر مالی محسوب می شوند طلاق توافقی نیز یک خواسته غیر مالی نیز محسوب می شود. در حال حاضر هزینه طلاق توافقی فوری با وکیل در کرج و تهران جمعا حدود ۱۷۰ هزار تومان می شود.

پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، هزینه دیگری وجود ندارد مگر مشاوره دادگاه، پس از تصویب قانون حمایت خانواده جدید، داوری از طلاق توافقی حذف گردید ولی به جای آن مشاوره اجباری شده است بخش مشاوره دادگاه هم هزینه ای از زن و شوهر دریافت می کند.
این هزینه مشاوره دادگاه در جاهای مختلف کشور و مجتمع های قضایی هر شهر متفاوت است در حال حاضر هزینه مشاوره طلاق توافقی دادگاه ۸۰ هزار تومان جمعا برای هر دو نفر است.

هزینه مشاوره بهزیستی ۵۰ هزار تومان برای هر جلسه است.

دیگر هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟

پس از صدور حکم (گواهی عدم امکان سازش)، پرداخت هزینه طلاق در محضر (دفترخانه) است تعرفه فعلی دفاتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی خلعی با ده درصد که به حساب دولت ریخته می شود ۴۴۵ هزار تومان است البته هنوز هستند دفترخانه های منصفی که به تعرفه قبلی هزینه را دریافت می کنند. در شهر تهران با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق، هزینه ثبت طلاق در محضر بین ۳۰۰ الی ۵۵۰ هزار تومان می باشد. این مبلغ برای هر کدام از طرفین نیست و جمعا این مبلغ پرداخت می شود. این که هزینه ها را چه کسی باید پرداخت کند بستگی به توافق طرفین دارد.

حق الوکاله طلاق توافقی یا به بیان دیگر ملاک حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی هم بر طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل است به همین دلیل است که اگر شما از هر وکیل در خصوص دستمزد او سوال کنید قیمتی متفاوت خواهد گفت اما با توجه به این که گروه وکلای آرتین سالهاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت دارد.

حق الوکاله طلاق توافقی بسیار منصفانه و مناسب حال موکلین دریافت می شود. در حال حاضر با توجه به شرایط جدید طلاق توافقی در تهران، حق الوکاله نفری یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

در این خصوص و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد مراحل و شرایط طلاق توافقی و دانستن اطلاعات بیشتر و جزئی تر در مورد هزینه طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470