خلع ید و تخلیه ملک

متصرف ملک به چه شخصی گفته میشود؟

تصرف ملک غیر یکی از یکی از موارد مبتلا به میباشد که بسیاری از اشخاص با آن مواجه هستند و به تبع آن پرونده ها و اختلافات زیادی نیز در دادگاهها مطرح است ما در اینجا به توضیح این موارد و روشن شدن ذهن شما عزیزان میپردازیم:

متصرف به چه کسی گفته میشود؟

متصرف کسی است که مال را در اختیار دارد و مورد استفاده قرار می دهد و ممکن است مالک باشد یا نباشد.

دعوای تصرف عدوانی، چه در بعد کیفری و چه در بعد حقوقی، از دعاوی مبتلا به است.

در دعوای تصرف عدوانی فرد می‌تواند از طریق حقوقی یا کیفری اقدام کند و در انتخاب آنها تا حدودی اختیار دارد؛ اما نحوه اثبات و اقدامات فرد در هر یک از این انتخاب‌ها متفاوت است. از این‌ رو او باید با توجه به ادله اثباتی خود یکی از این دو راه را انتخاب کند تا از اتلاف وقت خود و مراجع قضایی بکاهد.

‫17 دیدگاه ها

  1. سلام وخسته نباشید بعد از فوت پدرم یکی از برادرها ملکها رو تصرف کرده وحق من رو نداده من باید چکارکنم قانون در این مورد چی میگه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  2. سلام وخسته نباشید بعد از ۴وت پدرم یکی از برادرها ملکها رو تصرف کرده وحق من رو نداده من باید چکارکنم قانون در این مورد چی میگه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  3. سلام و عرض ادب خدمت دوستان و خسته نباشید بیخشید ما یک مستاجر داریم تو خانه مون که قرارداد تا سال 1400 بود که تمام شده و بعد که می خواستیم بلندش کنیم کلی تمنا و خواهش کرد که بزاریم تو خانه بمونه و تا الان مونده و بهش به صورت کلامی که می گیم باید بلند بشه میگه نه من تا شهریور سال 1402 باید بمونم با همون پول پیش 15 میلیون ماهانه 1.5 میلیون تو خانه ای که ارزشش بیشتر از اینا هست در حالی که قراردادی بسته نشده و ملکی که سند هم داره رو یدون رضایت ما صاحب شده و نمی خواد بلند بشه ایا بریم دنبال کار های قانونیش می تونیم حکم تخلیه بگیریم؟

  4. سلام..ضمن تشکر
    طبق اظهارات وتاییدات اقوام وخویشان زنده و حاظر .پدر بنده سال 1352 باپرداخت مبلغ 100 تومان زمینی برای خانواده خودش که شامل دوبرادر وپنج خواهر میباشد ازدایی مرحوم بنده خریداری نموده وسپس خانه ای ساخنه که همه اعضاء حدود 40 سال درآن زندگی میکردیم 4 سال پیش برادر بزرگ من (بعدازفوت پدر ومادر وبرادر کوچکترم ) بدون هیچگونه توضیحی به بازماندگان اقدام به تخریب منزل وساخت 5واحد آپارتمان جدید نمود وبراساس برگه های دست نویس وگواهی گذشته ازچند نفر و آشنایانی که در ثبت داشت اقدام به تهیه سند برای واحدهای آپارتمانی به اسم خود نمود و بعد متوجه شدیم اسناد کلیه واحدها رابین فرزندان ونوه های خودش بنام کرده وبدون در نظر گرفتن سهم برادر مرحوم وخواهران در محاسبه قیمت زمین پدری ادعا دارد که من سال 1354 (دو سال بعد خرید زمین توسط پدرم ) که بیست سال داشتم ضمن پرداخت مبلغ 8000 تومان به داییم زمین را خودم خریداری نموده ام وبه همین دلیل خود را مالک زمین دانسته وساخت نموده …لطف کنید راهنمایی فرمایید چگونه میتوان سهم بقیه را از زمین خریداری شده پدرم پیگیری نمایید …متشکر 1401.08.17

  5. سلام وقتتون بخیر یک زمینی داریم ما که یک متر بابلوکه دیوار کردیم چند فرد اومدن از کسی که مالک زمین نیست شکایت تصرف عدوانی کیفری داده اند ومحکوم کردند حال اومدن زمین مارو تصرف کردن هرچی میگوییم کسی دیگ رو محکوم کردید که زمین ندارد علی ایحال ما باید چیکار کنیم ؟

  6. سلام وقت بخیر،خونه پدرشوهرم به خاطر انحصار وراثت پلمپ شده
    من هم صاحب خونه گفته باید خونه رو تخلیه کنم
    پول پیشم کمه،خونه پیدا نمیکنم
    می خواستم ببینم اگه برم دادگاه اجازه میده من برم تو اون خونه تا زمان فروشش زندگی کنم

  7. سلام
    بعدازفوت پدرم منزلش رابه یکی ازوراث اجاره دادیم وبعدازسررسیدتخلیه حاضربه تخلیه نیست چه کنیم؟

  8. با سلام خدمت شما
    من از ساکنین یکی از محلات یکی از شهرستان ها هستم و محله ی ما به طور قانونی سند و مدرک قانونی برای زمین هایی که ساخت و ساز کرده اند ندارند اما با توجه به اینکه اولین ساکنین محله قدمتشان به قبل و اوایل انقلاب بر میگردد و در حال حاضر دارای انشعاب برق و اب هستند تکلیف قانونی چیست ؟
    البته یک سری پیگیری ها هم انجام شده قبلا
    و یکی سر کارهای ثبتی و نامه نگاری ها انجام شده و زمین شهری پلاک های با مهر و حدود زمین ها در در دفتر ثبت اسناد ثبت شده است .

  9. باسلام ۴تابرادرویک خواهر ومقیم کشور کانداو امریکا هستیم سال ۹۷مادرم فوت کرده منزل ایشان راقفل ردیم ورفتیم به امریکا بعداز دوماه اطلاع پیدا کردیم که یکی از وراث درب منزل تخریب کرده ومنزل راتصرف کرده تا الان مالک وتصرف کرده ودرسال۹۹ ایشان فوت کردن والان بچهای برادرم تصرف کردن به اطلاع میرسانم برادرم منزل خودش اجاره داده ومنزل وراث راتصرف کرده وبچهای ایشان حاضر به تخلیه ملک نمی کنند.متشکرم

  10. باسلام خسته نباشید خدمت کارشناس محترم ، سوال،ملگ پدربزرگم که ۴۰۰متراست دو واحدویلایی مجزا دارد که ۱۵سال است بعداز فوت پدربزرگم درتصرف ۴تا دایی ام بوده والان نیز درتصرف ۲تا دایی ام می باشد ،حالا که دوسال ازفوت مادربزرگم گذشته ،مادرم ،و خاله هایم دادخواست سهم کردهاند وتا حیاط ۴۰۰مترکه سندش به اسم پدربزرگ مرحومم است رااز دادگاه دارند حالا یکی از دایی ها ادعائیکه من پول خرج کردم دوسه تا اتاق درست کردم و۲۰سالدرآن ساکن است مجانی و۱۵۰متر وبرای خودش جدا کرده وفقط میگوید که پدربزرگم شفائی گفته آن قسمت مال تو ،و محکوم شد تخلیه کندواعتراض کردو ۳تا شاهد آورد در دادگاه قسم خوردند که ۱۵۰متر ،پدرش به اون داده ،آیا بدون مدرک وقولنامه ،دادگاه به نفع اون حکم را تغییرمی دهد یاکه به گفته وراث عمل می کند

    1. با سلام
      با عنایت به توضیحات شما و شرابط پرونده به نظر می رسه که در ادله ارائه شده تعارضی وجود داره و جهت پاسخ دقیقتر می بایست پرونده شما در دادگاه مطالعه شود لذا توصیه میکنم حتما با عنایت به سنگین بودن موضوع پرونده از لحاظ مالی از وکلای متخصص ما در روزهای تعیین شده اقدام به گرفتن وقت مشاوره حضوری نمایید .
      ضمنا وکلای متخصص در امور ملکی در شهر تهران و کرج آماده ارائه خدمات حضوری به دوستانی که پرونده های ملکی اینچنین دارند می باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470