وکلای متخصص ما

وکیل تنظیم قرارداد

وکیل تنظیم قرارداد کیست؟

وکیل تنظیم قرارداد یا به اختصار وکیل قرارداد ، به وکیل پایه یک دادگستری اطلاق می شود که به طور خاص در زمینه تنطیم و انعقاد قراردادها تخصص داشته و می تواند مشاوره های حقوقی لازم را ارائه دهد. تصور این که هر وکیلی توانایی تنظیم قرارداد را دارد، اشتباه است. زیرا امور قراردادها، خود قواعد و قوانین و آیین نامه های بخصوصی را دارد که بسیاری از آنها به سرعت در حال تغییر و اصلاح می باشند. حتی بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ نیز ریسک تنظیم و عقد قرارداد به صورت شخصی را نمی پذیرند و وظیفه این کار را، به خصوص در شرکت های بازرگانی و تجاری، منحصرا به وکیل قراردادها واگذار می نمایند.

زمینه های تخصصی وکیل تنظیم قرارداد

هرچند وکیل قرارداد دارای تخصص کلی دعاوی حقوقی می باشد اما زمینه های حقوقی تخصصی وی شامل موارد زیر می باشد:

  • تنظیم قراردادها

قراردادها انواع مختلفی دارند که می تواند شامل قراردادهای خرید و فروش و اجاره کالا و خدمات، قراردادهای ملکی و عمرانی، قراردادهای بین المللی، قراردادهای مشارکت مدنی، قراردادهای سرمایه گذاری، قراردادهای پیمان، قراردادهای انتقال تکنولوژی و … شود. تنظیم قرارداد به صورت قانونمند و منظم، امنیت حقوقی معامله و مشارکت صورت گرفته را تضمین می کند.

  • ارائه مشاوره حقوقی در زمینه دعاوی قراردادها و تنظیم دادخواست

وکیل قراردادها می تواند با ارائه راهکارهای منطقی و قانونی، نظرات طرفین معامله را جمع آوری و جهت تأمین رضایت هر دو طرف تلاش کند. همچنین در صورت بروز مشکل ناشی از معامله، بهترین شیوه اقامه دعوا، تنظیم دادخواست توسط وکیل است.

  • وکالت در دعاوی امور قراردادها

در صورت بروز مشکل قضایی در هر نوع مشارکت و همکاری، وکیل تنظیم قرارداد می تواند با استناد به موارد مورد نیاز در قرارداد تنظیم شده، به رفع مشکل کمک نموده یا در صورت نیاز اقدامات لازم را جهت فسخ و ابطال قرارداد و دریافت خسارت های قراردادی و الزام طرف مقابل به انجام تعهدات ذکر شده در قرارداد انجام دهد.

  • داوری اختلاف های مربوط به امور قراردادها

در بسیاری از آیین نامه ها، مرجع ذی صلاح حل اختلاف فی مابین دو طرف قرارداد، داوری معرفی شده است. در این صورت وکیل قراردادها بهترین فرد برای ارجاع داوری است. زیرا با تسلط به تمام موارد آیین نامه ای و قراردادها می تواند بهترین رأی را در زمینه حل مشکل پیش آمده ارائه نماید.

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470