طلاق

هزینه طلاق توافقی در دفترخانه چقدر است؟

گروه وکلای آرتین سعی دارد تا با پاسخ به تمامی سوالات شما عزیزان راهگشای شما عزیزان در کرج و توابع اطراف آن که مرتبط به مسائل حقوقی و خانواده باشد. از جمله این موارد هزینه طلاق توافقی در دفترخانه میباشد:

هزینه طلاق توافقی در دفترخانه چقدر است؟

هنگامی زندگی مشترک میان یک زوج به پایان می رسد ، از سه طریق می توان دادخواست طلاق را انجام داد ؛ دادخواست طلاق از سوی زن ، دادخواست از سوی مرد و یا دادخواست طلاقی که زن و مرد خواهان آن هستند و به آن طلاق توافقی گفته می شود از این رو در این مقاله بر آن شدیم تا به بررسی هزینه طلاق توافقی در دفترخانه بپردازیم .

هزینه طلاق توافقی در دفترخانه

هزینه طلاق توافقی در دفترخانه

در رابطه با هزینه طلاق توافقی در دفترخانه ، ابتدا باید به معرفی این نوع طلاق و جزئیات آن پرداخته شود .

طلاق توافقی، طلاقی که زن و شوهر در مورد موضوعات مختلف مالی و غیرمالی آن نظیر؛ نفقه، مهریه، جهیزیه، حضانت فرزند، حضور یا عدم حضور در محضر جهت انجام طلاق و … با یکدیگر توافق می کنند، از این رو طلاق توافقی سریع ترین طلاق ممکن می باشد که توسط وکیل در کوتاه ترین زمان نیز اجرا می گردد.

جهت انجام طلاق توافقی، پس از انجام توافقات لازمه و مکتوب نمودن و امضاء نمودن صورتجلسه تنظیم شده ی توافقات، باید دادخواست طلاق به صورت اینترنتی یا از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت گردد، با ارسال دادخواست طلاق به دادگاه خانواده، به پرونده طلاق از طریق ارجاع زوجین به جلسات مشاوره خانواده رسیدگی می شود، مشاوره نظر خود را به دادگاه اعلام و در نهایت در صورت لزوم، رای به عدم امکان سازش برای زوجین صادر می گردد که زوجین جهت انجام طلاق باید ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ گواهی عدم امکان سازش به محضر ( دفترخانه رسمی ثبت ازدواج و طلاق ) مراجعه کنند تا صیغه طلاق جاری ، شناسنامه ها مهر خورده و سند طلاق تحویل زن و مرد گردد .

هزینه طلاق توافقی شامل چه مواردی می شود؟

انجام طلاق توافقی با هزینه های چون ؛ هزینه ثبت دادخواست طلاق، هزینه دادرسی، هزینه جلسات مشاوره، هزینه حق الوکاله ی وکیل (در صورت اختیار کردن وکیل) و هزینه ثبت طلاق در دفتر رسمی ثبت ازدواج و طلاق همراه خواهد بود .

هزینه طلاق توافقی در دفترخانه با ده درصد که به حساب دولت ریخته می شود ، محاسبه خواهد شد که این مبلغ جمعا برای دو نفر ( زن و مرد ) می باشد ، اینکه این هزینه را چه کسی پرداخت نماید ، بستگی به توافق میان زن و مرد خواهد داشت که یک نفر می تواند پرداخت کند و یا اینکه آن را نصف کنند .

در واقع می توان گفت با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق ، آخرین هزینه طلاق توافقی در دفترخانه را از دفتردار جویا شوید .

در صورت بروز مشکل در زمینه طلاق توافقی می توانید از مشاوره حقوقی وکیل خانواده مورد اطمینان خود در گروه وکلای آرتین  از طریق مشاوره حضوری و تماس تلفنی بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470