طلاق

مدارک لازم برای طلاق توافقی فوری درکرج و تهران

دعاوی خانواده و مسائل مرتبط با آن از مهمترین و شایع ترین دعاوی در کرج و توابع اطراف آن میباشد که طلاق از جمله آن میباشد.طلاق توافقی،طلاق یک طرفه،دعاوی ارث و انحصار وراثت،حضانت،تمکین،اعسار از پرداخت مهریه و ….دعاوی گوناگونی ست که گروه وکلای آرتین به طور تخصصی به آن میپردازد و وکلای متبحر ما بهترین خدمات را در این راستا به شما ارائه خواهند داد . وکیل خانواده در کرج که ما به شما پیشنهاد میکنیم با مناسب ترین شرایط خدماتی عالی به شما  خواهد داد.در این مقاله مدارک لازم برای طلاق توافقی فوری را آورده ایم:

مدارک لازم برای طلاق توافقی فوری

   مدارک لازم برای طلاق توافقی عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه و کارت ملی زوجین است. اگر کارت ملی را در دسترس نداشته باشید ولی شماره ملی را بدانید برای ثبت درخواست طلاق توافقی کفایت می کند.

در صورت در دسترس نبودن عقدنامه می بایستی به دفترخانه ای که ازدواج کرده اید مراجعه کرده و رونوشت اخذ نمایید.

نکته:  مراحل طلاق توافقی در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد نمی باشد.

نکته: تا قبل از صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) هر کدام از زوجین حتی اگر توافق نامه ، وکالتنامه یا دادخواست را امضاء کرده باشند، در صورت پشیمانی رای طلاق توافقی صادر نمی شود.

اما پس از صدور رای طلاق تفاهمی بر طبق مواد ۳۵ و ۳۶ قانون حمایت خانواده اگر زوج (مرد) پشیمان شود و به دفترخانه برای ثبت طلاق نیاید امکان ثبت طلاق وجود نخواهد داشت مگر این که زن از مرد در ضمن رای دادگاه یا به صورت وکالت در طلاق (حق طلاق) وکالت در مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق داشته باشد.

اما اگر زوجه (زن) بعد از صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) پشیمان شود زوج می تواند بدون حضور او به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت نماید البته باید دانست که در صورتی که طلاق خلعی باشد زوجه می تواند در ایام عده (سه ظهر) از زمان ثبت طلاق به آنچه بذل کرده از مهریه یا غیر آن، مراجعه کند.

توجه داشته باشید که در عمل اگر زوجه یا وکیل او در دفترخانه طلاق برای ثبت حاضر نشوند محضر طلاق از شعبه ای که رای را صادر کرده در این خصوص استعلام میکند و عمده محاکم خانواده اجازه ثبت طلاق بدون رضایت زوجه را نمی دهند.

 

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره با تیم وکلای آرتین : 09103501470